„Honnan jövünk? Kik vagyunk? Hová megyünk?”

Mint mesterpedagógusi portfólióm 2019. októberi beadásakor (és annak idén februári védésekor) már jeleztem, iskolai előadásaim során a jövőben szeretnék nyitni a matematika határterületei felé is, ezért a 2019/2020-as tanév második félévére diákok bevonásával egy olyan előadást terveztem, amely Paul Gauguin híres festményének címéhez kapcsolódott volna: „Honnan jövünk? Kik vagyunk? Hová megyünk?”.

És hogy ne csak én beszéljek, 2019 novemberében egy 9.-es és egy 11.-es tanuló elvállalta, hogy előadást tart, beszámol élményeiről a kiadott Noah Yuval Harari-könyvekről (Honnan jövünk?), illetve Max Tegmark Élet 3.0 művéről (Hová megyünk?) – kíváncsi voltam, hogy nekik, a 15-18 éves korosztálynak mit mondanak ezek a könyvek. Az előadás/beszélgetés időpontját február végén 2020. április 24-re tűztük ki, hogy még a végzősök is részt vehessenek rajta – sajnos azonban a járvány miatt ez elmaradt.

A beszélgetés reklámja

A pótlás 2020. október 2-án történt meg: 5 kolléga és körülbelül 35 diák előtt tartott e művekből prezentációt Bósa Andor (jelenleg már) 10. A-s és Pénzes Angelina (jelenleg már) 12. A-s tanuló.

(Későbbre nem tudtuk halasztani a rendezvényt, mert Angelina a tavasszal már érettségizik/felvételizik – energiáit elsősorban erre kell majd fordítania…)

Az előadásokat követően izgalmas beszélgetésben volt részünk múltunkról és jövőnkről – valamivel több, mint másfél óra után hagytuk el az iskola épületét. Az előadásokról készítettem egy videót is, amely a személyiségi jogok tiszteletben tartása miatt nem nyilvános, de alább három kép a beszélgetésről:

 2020. október 7.